Rovaniemen Seudun Eläkkeensaajat ry on perustettu 11.11.1971.

Yhdistyksessä on oluut vuosien varrelle seuraavia  puheenjohtaja:

1970-luvulla Heikki Asikainen ja Alli Malinen. Vuonna 1979 yhdistykselle saatiin oma lippu. Lipun vihkiäistilaisuudessa oli Eläkkeensaajien toiminnanjohtaja Aare Lauliainen, joka mainitsi mm. suraavaa; " Lippu on sympoli, innostaja, se juhlistaa ja velvoittaa. Kautta vuosisatojen ovat ihmiset olleet valmiit lippunsa puolesta suuriinkin uhrauksiin. Yhä se kokoaa joukkoja yhteen, innostaa saaden sydämmet sykkimään. Se osoittaa, ettei eläkkeelle siirtyminen merkitse maaiman loppua, vaan elämä voi jatkua antoisenpana ja rikkaanpana mitä se oli aktiivikautena arkisessa aherruksessa". Jäsenijä 70-luvulla lähes 300 henkilöä.

1980-luvulla Alli Malinen, Olavi Lahtinen, Viljo Laakko, Erkki Harttunen

1990-luvulla Eino Ketola

2000-luvulla Antti Palokangas,  Martti Koivuranta,  Helena Joro toimi pitkään puheenjohtajana 13vuotta.

Vuosesta 2019 puheenjohtajana on toiminut Laina Meriläinen

Jäseniä vuonna 2020 on 97 henkilöä.

Vuonna 2022 jäseniä on 65 henkilöä.

Yhdistyksen toimintaa;

Yhdistyksessämme on erilaisia kerhoja joihin jäsenet voivat osallistua

Keskiviikko kerho kokoontuu joka toinen (parillinen)viikko klo 10.30-13.00

Kädentaidot kokoontuu joka toinen torstai (pariton viikko) Potkurissa Tervassalissa klo 12.00-14.30